Skip to content

SEO oplossingen

In dit overzicht van SEO oplossingen beschrijven wij het potentiële profijt dat u met uw bedrijf kunt halen als u beter gevonden in de zoekmachine.

SEO oplossingen per onderneming

Webshop:
Als u een webshop heeft is SEO erg belangrijk om uw CAC oftewel “Customer Aqcusition costs” te verminderen. CAC zijn de totale kosten die u moet uitgeven om een bestelling via uw webshop te ontvangen. Deze CAC kosten kunt u berekenen aan de hand van uw SEA uitgaven (link naar SEA artikel). Stelt u zich voor dat u 100 klikken moet ontvangen om 1 product te verkopen, 1 klik cost u €2 bij Google, dan is uw CAC €200 per verkocht product. Nu weet u dat u minimaal 200 klikken naar uw webshop moet hebben om 1 product te verkopen. De volgende stap is, hoe kan ik de kosten van de klikken verminderen? Het antwoord hierop is SEO.

SEO heeft verschillende oplossingen en manieren om dit te kunnen bereiken en ik zal u nu de basics uitleggen. Als u de kosten per klik wilt verlagen door middel van seo, dan zult u niet alleen maar moeten focussen op 1 zoekterm. U zult breed moeten schieten om zo veel mogelijk zoektermen te behalen zodat u meer bereik zult krijgen. Want niet elke zoekterm heeft dezelfde hoeveelheid concurrentie, de ene is makkelijker dan de ander. Daarom is het belangrijk om voor minimaal 12 zoektermen te ranken.
Een webshop heeft daarbij nog een voorsprong vergeleken met een informatieve website, dit komt door de producten. Elk product heeft opnieuw een aparte producten pagina, vaak zijn deze pagina’s specifiek en gefocused. Hierdoor zal uw webshop sneller ranken voor zulke zoektermen. Het is zo belangrijk om veel content (producten) en veel pagina’s op uw website te hebben, als u dit heeft bent u al goed op weg.

Heeft u alleen een website en geen webshop?

Als u alleen een website heeft is het belangrijk om veel blogs te schrijven, blogs over specifieke onderwerpen. De blogs moeten natuurlijk SEO vriendelijk zijn en voldoen aan de Google maatstaven, maar doordat u geen producten heeft moet u toch extra pagina’s aanmaken.
Wat nog beter is zijn blogs over bepaalde categoriëen met sub artikelen. Wat bedoel ik hiermee?

Ik plaats hieronder een voorbeeld:

Website > Categorie Betaald adverteren> Blog Facebook advertenties.
Webshop > Product categorie tassen > Product heuptas

Uitleg: De  online marketingbureau website heeft geen producten pagina, of althans niet 100den verschillende producten. Daarom maakt de online marketingbureau een categorie aan “betaald adverteren” en alle blogs over betaalde advertenties gaan op deze pagina, zoals de blog Facebook advertenties. Op deze manier wordt de pagina “betaald adverteren” ook geïndexeerd in Google omdat op deze pagina alle blogs komen, dus uiteindelijk hebben ze 2 pagina’s die indexeren in plaats van 1. Dit zijn de kleine SEO trucjes die cruciaal zijn om uw website te laten ranken.
Voor de webshop geldt zelfde concept alleen dan met producten: Elke categorie krijgt een product, op beide pagina’s moet er voldoende beschrijvingen staan zoals in het eerdere voorbeeld staat aangegeven.